Czym taniej: autokarem czy pociągiem

uTransport zorganizowanej grupy osób to zawsze nie lada wyzwanie,...zarówno dla organizatorów jak i dla firmy transportowej. Oprócz potrzebnych certyfikatów i uprawnień (a tych jest naprawdę sporo) trzeba jeszcze dysponować odpowi

Czym taniej: autokarem czy pociągiem Zorganizowane grupy, czy też wycieczki szkolne wymagają większych autokarów do przewiezienia z miejsca na miejsce. Właściwie to tak na prawdę jedyna możliwość.

Trudy transportu

Transport zorganizowanej grupy osób to zawsze nie lada wyzwanie,...zarówno dla organizatorów jak i dla firmy transportowej. Oprócz potrzebnych certyfikatów i uprawnień (a tych jest naprawdę sporo) trzeba jeszcze dysponować odpowiednią flotą, aby przewieźć całą grupę.

Przeglądy techniczne i zadbanie o sprawność pojazdów to nie tylko kwestia wymagana przez prawo, ale powinna być też realizowana w ramach uczciwości i moralności. O trzeźwości kierowcy, czy kierowców nie wspomnę, ponieważ to oczywiste.


O autobusie miejskim

Autobus miejski ? autobus służący do przewozu dużej liczby osób na stosunkowo krótkich trasach.

Autobusy te muszą mieć szerokie drzwi, możliwie niską podłogę, szerokie i wygodne przejścia między siedzeniami oraz dużo miejsc stojących. Liczba miejsc siedzących może być niewielka, a siedzenia nie muszą być wygodne. Niezbędne jest tutaj zastosowanie rozbudowanej informacji dla pasażerów: oznaczenie linii, trasa itp. i to zarówno zewnętrznej jak i wewnętrznej.

Ze względu na warunki ruchu miejskiego, w jakich autobusy poruszają się, muszą one odznaczać się dużą zwrotnością i zdolnością do przyspieszenia, natomiast ich prędkość maksymalna nie musi być zbyt duża (chociaż pewne typy autobusów miejskich mają układ napędowy zapewniający prędkość max. ponad 100 km/h i często są stosowane elektroniczne ograniczniki prędkości).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_miejski


Nasze busy w Niemczech

Od jakiegoś czasu Polska firma Solaris eksportuje autobusy do Niemiec, to z pewnością świetna wiadomość dla branżowców, którzy również mogą próbować eksportować swoje nowoczesne autobusy za granicę.

Już ponad 10 tysięcy takich autobusów trafiło za naszą zachodnią granicę. Jednak polskie solarisy jeżdżą nie tylko po Niemczech, ale i Paryżu, Rzymie a nawet Dubaju. Firma stawia na nowoczesne, niskopodłogowe konstrukcje, które jakością wykonania i ceną przebijają inne firmy produkujące autobusy. Ja trzymam kciuki za solarisa, ale mam nadzieję, że więcej nowoczesnych busów będzie jeździło po Polskich drogach.