Kilak rad odnośnie suplementów

elu nie tylko hobby, sporo osób traktuje sport jako coś co pozwoli im się cieszyć lepszym zdrowiem. I maja rację, bowiem ruch ma korzystny wpływ na wszystkie najważniejsze aspekty naszego zdrowia: ciśnienie, układ kostny, kondycja

Dodane: 03-07-2016 09:30
Kilak rad odnośnie suplementów Jednym z bardziej polecanych rodzajów białek jest białko serwatkowe. Produkty z tym białkiem można nabyć np. w .

Popularne powiedzenie: Ruch to zdrowie

Uprawianie sportu to dla wielu nie tylko hobby, sporo osób traktuje sport jako coś co pozwoli im się cieszyć lepszym zdrowiem. I maja rację, bowiem ruch ma korzystny wpływ na wszystkie najważniejsze aspekty naszego zdrowia: ciśnienie, układ kostny, kondycja stawów.

Jednak aby sport był zdrowy musimy przestrzegać kilka podstawowych zasad przy jego uprawianiu. Brak rozgrzewki czy przetrenowanie mogą prowadzić to skutków wręcz odwrotnych niż te, których się spodziewamy. Dlatego namawiam do traktowania wszystkiego z umiarem, nawet sportu.


Sport w Wiki

Sport ? forma aktywności człowieka, mająca na celu doskonalenie sprawności fizycznych w ramach współzawodnictwa, indywidualnie lub zbiorowo, według reguł umownych.

Rodzaje sportu:

sport wyczynowy ? forma działalności człowieka, podejmowana dobrowolnie w drodze rywalizacji dla uzyskania maksymalnych wyników sportowych.
sport profesjonalny ? rodzaj sportu wyczynowego uprawianego w celach zarobkowych
W ramach rekreacji, rozumianej tu jako odrębne pojęcie, brak jest elementu rywalizacji. Różne realizowane w jej ramach czynności, poza pracą czy nauką, są wykonywane w miejscu zamieszkania czy pobytu, co różni ją z kolei od turystyki ? podróży w celu poznawania świata i ludzi.

W niektórych ujęciach sport to również kultura fizyczna, dbanie o własne ciało, podziwianie piękna zawodników uprawiających dane dyscypliny.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Sport


Budulec mięśni, czyli o aminokwasach

Aminokwasy, czyli białka to podstawowy budulec tkanek w naszym ciele. Istnieją wyspecjalizowane aminokwasy, które ułatwiają budowę mięśni i to właśnie te typy białek przyjmują sportowcy, aby zwiększyć skuteczność swojego treningu.

Ilość przyjmowanego białka na dobę powinna być ustalona na podstawie ilości masy mięśniowej lub całościowej organizmu. Przyjęło się, że powinno się podawać około 2 g białka dla osób ćwiczących, a więcej dla intensywnie uprawiających sport. Najlepiej jest je przyjmować w diecie, razem z innymi składnikami odżywczymi, jednak przy większym zapotrzebowaniu może być ciężko taką dietę ułożyć, więc warto się wspomóc białkiem serwetkowym.