Dla kogo powstają dedykowane aplikacje
Tworzenie dedykowane oprogramowania to poważny temat dla każdej firmy zajmującej się tworzeniem takich rzeczy. Każdy klient bowiem będzie miał inne wymagania co do tworzonej aplikacji, a co za tym idzie każdy projekt może pochłonąć różną ilość czasu.
Projektowanie aplikacji dedykowanej wymaga od programistów przejścia całego procesu od poznania wytycznych, przez wstępne funkcjonalności, przez ich wdrażanie i testy. Nic dziwnego, że takie programy kosztują bardzo dużo, po prostu ilość pracy potrzebna do stworzenia takiego oprogramowania musi swoje kosztować.
Wikipedia o zabezpieczeniach oprogramowania
Zabezpieczenia oprogramowania ? różne mechanizmy mające uniemożliwić używanie oprogramowania niezgodnie z zamierzonym przeznaczeniem.
Istnieją dwa typy takich zabezpieczeń - broniące instalacji programu przed różnego rodzaju włamaniami, oraz broniące instalacji przed jej administratorem w imieniu autorów oprogramowania.
Zabezpieczenia przed włamaniami polegają na ścisłym określeniu co jest dozwolone a co nie i określeniu interfejsu przez który nie można złamać tych reguł. Dziury mogą znajdować się albo w specyfikacji która nie broni tego co powinna, albo w interfejsie który z powodu błędów programistycznych daje crackerowi możliwość obejścia zabezpieczeń. Zabezpieczenia takie są relatywnie skuteczne, w przypadku prostych systemów mogą być w 100% pewne, w przypadku bardziej rozbudowanych dziury zdarzają się relatywnie rzadko, i działa tu reguła przeciwna do break once run anywhere - dziura raz znaleziona może być szybko załatana na dowolnej instalacji.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zabezpieczenia_oprogramowania
Systemy CRM w firmach
Przykładem oprogramowania, które pomaga w dzianiu firmy jest oprogramowanie typu CRM. Jest to skrót od Zarządzania Relacji z Klientem. Nazwa może wyjaśnia o co tutaj chodzi, ale ilość funkcji jakie takie oprogramowanie posiada jest bardzo duża.
Wystawianie i wysyłanie faktur do klientów, newslettery, informowanie o nowych ofertach. Do tego kontakt przez panel klienta z pracownikiem firmy w formie czatu lub zgłoszeń problemów. To tylko niektóre z funkcji jakie może posiadać takie oprogramowanie. Wiele gotowych systemów CRM ma jeszcze moduły do statystyk z których można wyciągnąć ciekawe wnioski o działaniu pracowników i całe firmy.